A SZELLEMI TULAJDON VILÁGNAPJA – 2019. április 26.

Gyorsabban, erősebben, magasabbra! A vágy, hogy képességeinket próbára tegyük, a versenyzés izgalma és a hétköznapi emberek különleges eredményei fölött érzett csodálat évezredek óta táplálja a sport iránti rajongásunkat.

A szellemi tulajdon világnapjának idei kampánya a sport világába enged betekintést. Megvizsgálja, hogy az innováció és a kreativitás, illetve az ezeket támogató és oltalmazó szellemitulajdon-jogok hogyan segítik a sport fejlődését és annak élvezetét szerte a világon.

Az egyetemes értékek, amelyeket a sport megtestesít – kiválóság, tisztelet és fair play – adják globális vonzerejét. Manapság, hála a közvetítések és a telekommunikáció fejlettségének, bárki, bárhol, éjjel-nappal figyelemmel követhet sporteseményeket, megismerheti kedvenc sportolóinak és csapatainak a teljesítményét anélkül is, hogy elhagyná otthonát.

A sport ma már egy több milliárd dolláros, befektetéseket vonzó (kezdve a sportstadionoktól egészen a műsorsugárzó hálózatokig), a világon több millió embert foglalkoztató és még többnek szórakozást nyújtó globális iparág.

A szellemitulajdon-jogokra épülő üzleti kapcsolatok biztosítják a sport gazdasági értékét. Ez ipari növekedést eredményez, mivel lehetővé teszi a sportszervezetek számára a népszerű sportesemények finanszírozását, továbbá eszközöket biztosít az alapvető sportfejlesztések széleskörű előmozdításához.

Áttekintjük, hogy a sport iparág hogyan használja a szabadalmakat és a dizájnt az új sporttechnológiák, anyagok, edzésmódszerek és eszközök kifejlesztésének elősegítésére a teljesítmény fokozása és minél több szurkoló bevonása érdekében.

Megtudhatjuk, hogy a védjegyek és a márkaépítés segítségével hogyan maximalizálhatók a szponzorálásból, értékesítésből és engedélyekből származó kereskedelmi bevételek. Ezek a bevételek fedezik az olyan világszínvonalú események, mint az olimpiai játékok vagy a világbajnokságok, szervezési költségeit, és biztosítják ezeknek a látványos eseményeknek az értékét és tisztaságát.

Megnézzük, hogy a sportolók hogyan tudnak jövedelemre szert tenni a márkatulajdonosokkal kötött szponzori szerződésekből és saját márkáikból.

Megvizsgáljuk, hogy a műsorsugárzási jog hogyan erősiti a kapcsolatot a sport és a televízió, valamint egyéb médiumok között, amelyek még közelebb viszik a szurkolókat a sporteseményekhez.

Bepillantunk néhány, a robotika és a mesterséges intelligencia területén történt komoly fejlesztésbe, amelyek a sport valamennyi területén változást hozhatnak.

Az idei kampány jó alkalmat teremt, hogy megünnepeljük kiváló sportolóinkat és mindenkit, aki a háttérben innovatív munkát végez a sportteljesítmények és a sport globális népszerűségének növelése érdekében.

Ünnepeljék velünk a sport motiváló, lelkesítő, innovatív és közösségformáló erejét, tágítsuk együtt az emberi teljesítmények határait.

2019/04/12